January 20, 2010

Slot pada pagi ini telah disampaikan oleh Ustaz Muhaimin mengenai perkara-perkara yang belum tiba tapi akan menjelma sebagaimana yang telah tercatat pada kitab suci Islam, yakni Al-Quran. Menurut beliau, pelbagai perkara yang akan berlaku yang belum menjelma ialah sebelum, semasa dan selepas Hari Akhirat. Telah diceritakan kepada kami bagaimana keadaan manusia sewaktu kejadian-kejadian yang berlaku. Hal ini bukan lah rekaan semata-mata tetapi daripada firman Allah melalui Al-Quran.

Menurut beliau lagi, selepas kedatangan Dajal membawa kerosakkan di muka Bumi ini, Turunlah Nabi Isa a.s untuk membunuhnya. mengikut sejarah, didakwaan para ulamak mengatakan, Dajal telah pun lahir ketika zaman Rasullullah. menurut mereka (para ulamak) lagi, ketika itu, Dajal itu masih seorang budak dan telah hilang dalam satu pertempuran yang dahsyat.

Selain itu juga, beliau juga telah menceritakan perkara-perkara yang berlaku sesudah hari kiamat ketika semua orang beriman telah dimasukkan ke dalam syurga. Katanya lagi, nikmat-nikmat yang ada di dunia tidak dapat menandingi nikmat yang ada di syurga.......

Pada malamnya pula, slot Ghazwul Fikr disampaikan oleh brother Nik Muhamad Suhaimi. Seorang pelajar UIAM dalam bidang bio engineering. Beliau menyampaikan pengisian berkaitan pengenalan serangan pemikiran yang telah dilancarkan oleh pihak kuffar. Berikut serba sedikit pengisian tersebut.

Raja Louis ke-6 merupakan pencetus kepada Ghazwul Fikr. Hal ini berlaku selepas tentera Salib mengalami kekalahan ke-9 dengan tentera Islam.

Menurut Dr Yusof al-Qaradhawi, serangan ini lebih berbahaya kepada umat Islam. Hal ini boleh dilihat pada generasi muda Islam ketika ini.

serangan 5s dan 2f.
Sport, Smoke, Screen, Songs, Sex......... Food, Fashion.

Penyampaian Bro Suhaimi yang bersahaja dan diiringi dengan tayangan video-video menarik membuatkan ceramah tersebut terasa singkat.

0 comments:

Post a Comment